Nasi Goreng Ayam Pak Wardut

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Ustaz nak makan apa???” tanya Pak Wardut.

“Em saya nak tapau nasi goreng ayam sebungkus dan air ekstra joss satu………” jawab saya.

Kemudian keluar isteri Pak Wardut, Kak Ros untuk mengambil order saya.

Sementara menunggu nasi goreng ayam siap, saya duduk di meja bersama Pak Wardut.

“Mana isteri dan anak ustaz, tak bawa sekali ke???” tanya Pak Wardut.

“Emmm…Isteri saya dah balik semenanjung…” jawab saya.

“Balik semenanjung?? Bila dia balik??” tanya Pak Wardut lagi.

“Hari sabtu…..Sebab dia kena menghadiri temuduga kat USIM Nilai, Negeri Sembilan.” jawab saya ringkas.

Sebenarnya malam ini aku rasa malas nak memasak. Jalan selamat untuk mengelak daripada rasa lapar, beli nasi goreng ayam jelah kat warung Pak Wardut. Lagi cepat boleh makan dan dapat menjmatkan masa. hahahaha….

Lagipun sudah lama tidak merasa kelazatan dan keenakan nasi goreng ayam Pak Wardut. EMMMMMM…..Lazatttttt sekali. Syukur alhamdulillah.

__________________________________________________________________________

© IBNISMAIL.WORDPRESS.COM (2008 – 2010) Hak cipta terpelihara. Setiap artikel @ penulisan yang tersiar di laman blog ini dihasilkan untuk tujuan perkongsian ilmu dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun mohon kerjasama agar segala bahan sama ada berbentuk artikel, video dan lain-lain yang di ambil daripada laman blog ini diberikan “kredit” dengan meletakkan alamat https://ibnismail.wordpress.com sebagai sokongan anda. Perlu ditegaskan di sini juga, sekiranya terdapat pertentangan dengan fakta terutamanya al-Quran dan al-Hadith, maka penulisan ini adalah terbatal dan tidak sah dengan sendirinya. Selain itu, pemilik blog Kalam Abu Musaddad tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku kerosakan atau masalah pada system komputer pelawat semasa @ sesudah melawat laman ini. Mohon ampun dan maaf juga sekiranya terdapat artikel @ penulisan di laman ini yang menyentuh dan tidak disenangi hati para pelawat.

© Abu Musaddad
Tanjung Manis, Sarawak.
Jumaat 10.20 pm
20 Mei 2010 / 06 Jamadil Thani 1431
https://ibnismail.wordpress.com

About Abu Musaddad

"Setiap setangga ilmu ku tingkat...Insaflah aku jahilnya diri...Keinginan panjang, kehidupan singkat. Tapi....Aku tak bosan, dalam mencari..."

Posted on 20 Mei 2010, in Tentang Aku. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

