Klip Video Hina Islam : Melayu Boleh Makan Babi

MENGAJAK UMAT ISLAM MAKAN DAGING BABI :

ALLAHU AKBAR!!! Subhanallah… Gambar di bawah ini adalah aksi seorang lelaki dalam klip video yang didakwa telah mempersendakan dan menghina Islam yang disebarkan menerusi laman YouTube.

l12

Dipetik daripada : Kosmo! Online

Rakaman selama 1.22 minit tersebut menunjukkan seorang lelaki tanpa memakai baju sujud menyembah bingkai yang kelihatan seperti ayat-ayat al-Quran sambil mengajak umat Islam memakan babi.

Lebih biadap, lelaki itu menyatakan orang Islam yang makan daging babi boleh menghapuskan dosa. Rakaman bersama suara latar yang penuh dengan kata-kata penghinaan kepada agama Islam dilakukan dalam sebuah lokasi tertutup.

Antara kata-kata suara latar terbabit ialah:

“Marilah kita bersama-sama makan babi yang sedap, bahawa mereka akan sudah membuang dosa jika makan. Mulai hari ini semua Melayu boleh makan babi yang sedap.”

Video tersebut juga menunjukkan lelaki terbabit mempersendakan laungan azan sebelum ia diakhiri dengan ketawa individu lain yang merakamkan aksi lelaki itu. Untuk melihat klip video tersebut, sila KLIK di sini.

Klip video ini jelas-jelas telah menghina agama Islam. Ana rasa sesiapa sahaja yang melihat klip video tersebut pasti akan merasa marah kerana begitu biadab sekali mereka yang merakam klip video tersebut menghina agama suci Islam.

Menurut laporan kosmo!, klip video tersebut sedang disiasat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Harap-harap sedikit masa lagi kita dapat mengetahui siapa sebenarnya pelakon biadab dalam klip video tersebut.

Pengarah JAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata yang dipetik daripada kosmo! online, pihaknya mendapati klip video itu secara nyata menyalahi Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan dan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 dan boleh dikenakan tindakan undang-undang.

“Penyebarannya menyalahi peruntukan undang-undang agama Islam sama ada ia disebarkan melalui buku, tulisan, ucapan dan sebagainya termasuk menerusi Internet,”.

Oleh itu, berhati-hatilah dengan dakyah-dakyah yang ingin menhancurkan Islam. Mereka semakin berani menghina Islam. Selain itu, peringatan juga kepada ibu bapa, awasilah anak-anak kita ketika mereka melayari internet. Sekarang ni banyak sangat perkara-perkara yang disebarkan menerusi internet terutamanya laman youtube dan games yang boleh merosakkan akidah umah Islam.

kkk1
Kalam Abu Musaddad / Ahad 05 April 2009
https://ibnismail.wordpress.com
Advertisements

16 Responses to Klip Video Hina Islam : Melayu Boleh Makan Babi

  1. mawar berkata:

    banyak lagi contoh orang menghina Islam
    jemput baca blog saya

    Like

  2. Mohd Zarul berkata:

    mmg patut dibunuh jer org yg mcm nie. kite x pnah mengganggu agama lain..bleh plak diorunk senang2 tanpa malu menghina agama kita. ni dah melampau

    Like

  3. alangtengahbirukundang berkata:

    Percayalah, byk lagi video yang menggambarkan respond2 negatif islamophobia boleh anda dapati di youtube, terlalu banyak! Kalau video yang mcm ni mmg nampak biadapnyer, tapi banyak lagi video2 lain yang memperlekehkan Islam dengan sungguh sistematik di sertai hujah2 logik, yang ni jauh lebih bahaya!

    Jangan emosional memberi respond terhadap isu-isu macam ni, ada sesetengah pembuat video memang sengaja mengapi-apikan orang Islam supaya membuat kenyataan berbaur kebencian terhadap agama lain.

    Ingat! Hanya kerana seorang dua daripada mereka berlaku kurang ajar, jangan kita melenting menyumpah seranah seluruh kaum mereka. Ini akan menjadi alasan kukuh untuk mereka berterusan melakukan provokasi terhadap Muslim, walaupun Muslim yang terpesong dari Islam itu bukanlah kita!

    Like

  4. hyker2holy berkata:

    Tiada yg dapat memelihara agama ini melainkan org islam jua..Namun sayangnya ramai juga muslim menghina agama sendiri hari2 namun tiada pula pemimpin2 dan akhbar2 bersuara..Inilah yang patut kita renungkan bersama..

    Like

  5. sara95 berkata:

    bunuh jer orang cam tue……klow aq dpt cri jantan tue aq bantai dye kat ctu jgk…….

    Like

  6. sara95 berkata:

    kepada org islam yunk backup apek nie………….memg korg mcm shial…………arap phk b’kuase dpt tgkp apek neyh………sket aty jer tgk apek neyh……………………………..klow aq dpt tgkp apek neyh,da lmer aq bntai dye kat ctue…mmg kafir lakhnat…….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    smoge allah bgy hkmn yunk stmpal kat apek neyh……………………………………….

    Like

  7. RahsiaNoni berkata:

    Ketahui Rahsia Saya…So Cool!

    ****KAM : Nanti saya kunjungi ok…****

    Like

  8. MelayuMakanBabi berkata:

    melayu makan babi

    Like

  9. bxxxxxg berkata:

    memang bangsa melayu suka diperbodohkan apa saja hinaan dari bangsa lain tetap SABAR melayu memang bangsa baik bagi tahi pun tak apa

    Like

  10. dayang berkata:

    ala gan sampai aku jumpe mamat2 lau aku jumpe memeng pecah pale dyew wat kuang ajar cagat dyew nk makan babi kew anjing ke p mampos r nan dyew babi to………..

    Like

  11. dayang berkata:

    dasar melayu bangst cm ny r anjing

    Like

  12. chow yeun fat berkata:

    apakah tindakan sudah ambil?jangan senang pergi buli orang lain,sendiri mahu ingat asal usul sendiri……kau orang janglah paksa kaum sendiri untuk buat hal tertentu,kesihan melayu selalu kena paksa buat semua benda,melayu pun manusia juga….janglah paksa mereka dengan nama agama………..

    Like

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: