Guru Antara 16 Ratu “Mak Nyah” Dicekup…

Foto Dipetik : Berita Harian

Hari ini boleh dikatakan semua akhbar tempatan melaporkan kisah seorang guru di antara 16 pondan yang ditahan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) kerana menyertai pertandingan ratu cantik ‘mak nyah’ di sebuah pusat peranginan di Bachok Kelantan.

Menurut Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan JHEAIK, Mohd. Abdul Aziz Mohd. Noor, serbuan tersebut disertai oleh 50 orang pegawai penguat kuasa JHEAIK dengan kerjasama Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam.

Serbuan tersebut dilakukan setelah menerima maklumat daripada orang ramai dua hari sebelum majlis tersebut berlangsung.

“Maklumat tersebut memberitahu majlis makan malam itu akan bertukar menjadi pertandingan ratu cantik ‘mak nyah’ dan hiburan yang melampau,” kemudian tambahnya lagi, semua yang ditahan akan didakwa mengikut Seksyen 7, Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan nombor 2 1985.

“Seksyen tersebut menyebut, seorang lelaki yang berpakaian dan berlagak seperti perempuan, boleh didenda sebanyak RM1,000 atau penjara enam bulan atau kedua-duanya sekali.

Kenapa perkara ini boleh terjadi, di manakan sifat dan jati diri sebagai seorang pendidik. Apa komentar anda tentang isu ini ?

Kalam Abu Musaddad / 27 Julai 2008

About Abu Musaddad

"Setiap setangga ilmu ku tingkat...Insaflah aku jahilnya diri...Keinginan panjang, kehidupan singkat. Tapi....Aku tak bosan, dalam mencari..."

Posted on 27 Julai 2008, in Isu Semasa. Bookmark the permalink. 9 Komen.

  1. Hebat. Persoalannya adalaha, lalu bagaimana kita menghadapi ‘kenyataan’ bahwa secara ril ada wanita yang terperangkap dalam badan lelaki.

    ****KAM : Terperangkap kerana mengikut hawa nafsu semata-mata…****

  2. Sila jangan mengorat pondan….

    ****KAM : He..he..he..Geli geleman..Tapi ada jugak manusia hari ini bercinta dengan si pondan…****

  3. Itulah dunia…..Yang cantik mahu jadi hodoh. Yang gagah mahu jadi lemah. Yang lembut kewanitaannya mahu jadi gagah seperkasa lelaki.

    Bila jiwa sudah rosak….segalanya akan mudah, indah dan enak dilakukan.

    Sungguh sedih…jika guru juga sudah hilang pertimbangan akal budinya dalam membezakan kebaikan atau keburukan.

    Ayuh….Alwi, tengok-tengok kan murid awak tu….jika ada ciri-ciri sedemikian…cepat selamatkan. Saya percaya kebolehan awak. Carilah makna dalam “kepedulian guru” dan “kemenjadian murid”. Kita akan jadi guru sebenar guru- jika faham konsep ini.

    Hai….mengurut dahi dibuatnya.

    ****KAM : Ya..Ana setuju dengan pendapat ustazah…InsyaAllah ana akan didik dan asuh mereka agar menjadi manusia sebenar manusia kelak…Doakan ana semoga dpermudahkan segala urusan…****

  4. Sebernatnya.. tu majlis mkn mlm.. Su tertipu..; tak tau pon ade pertandingan ngapo..

    Apa pon.. dalam tahanan.. 3 org pegawai agama asik meraba2 tetek Su..

    Jadi cuba la anda sendiri fikir.. orang Agama sendiri pon suka..

    ****KAM : Su terlalu menggoda kot…Sbb tulah mereka raba..he he..Apa pun kalam ini mengharapkan agar su kembalilah kepangkal jalan..Jadi lelaki sebenar…Allah SWT mencipta manusia sebaik2 makhluk, so redha dan syukurlah di atas segala pemberian Allah SWT. Kalau Allah jadikan kita lelaki, maka jalanilah kehidupan sebagai seorang lelaki, tak usahlah nak ubah situ sini, lelaki tetap lelaki..Jangan kita melawan ciptaan Allah. Ana harap Su akan berubah menjadi lelaki sejati..****

  5. wahhh macam pompuan..tp tu lah kan nampak kasaqlah sikit depa nih..sebab bukan pompuan sejati…

    ****KAM : Yang lelaki takkan sama sifatnya dengan pempuan…Begitulah sebaliknya..Sebab Allah ciptakan manusia adalah sebaik2 makhluk di muka bumi ini…****

  6. Hapus je golongan ni.. terutama di Youtube dgn aksi mengelikan mereka. Bukan nak kutuk mereka, tetapi mereka yang mahukan diri mereka dikutuk… dan dihina, x sygkan keturunan!!!!

    ****KAM : Mudah-mudahan mereka insaf di atas kelakuan mereka….****

  7. ermmm. best gak tajuk ni, lagipun mulut diaorg ni biadap, xleh ditegur lebih over dari prempuan… mmg kita akui dia jua ciptaan Allah, tapi cara mereka yang nak mngubah ciptaan Allah tu yang amat menjijikan… Kerajaan harus pantau kegiatan mereka seperti MIRC ruangan `Nyah’ serta YouTube aksi mereka..dan mcm2 lagi yg kita x ketahui, jgn beri galakan pada mereka.. kalau dah lembutnya.. terima je ciptaan Allah, jadilah sepertimana yang dilahirkan..kita lebih menghormati kerana dia redha apa yg telah diciptakan…. yang menjadipersolaan, awak tu MAMAT bukan MINAH….

  8. hallo cik nadia yang bermulut very the puaka..ko blh ckp camtu sebab keturunan mak bapak ko x kene cam kite org..dh terkena baru ko tahu langit tinggi @ rendah..aku sendiri sorang mak nyah sah2 la aku sendiri lebih cantik dari ko yg sure punye hodoh..ape guna ko jadik wanita tulen tp x reti bergaya,selekeh dan bdn cam tong deram????tu sebab ko jgn marah k d zaman skg market mak maknyah lebih laku berbanding dari pompuan tulen yg comot dan x reti bergaya tu..????x kira la laki org ke,bujang ke dpn ko mmg la dorang tunjuk baik konon x suke pondan tp dibelakang ko hurmmmm haremmmmm…soal dosa pahala ade aku kesah??????len kali jaga ckit molot lomgkang ko tu…setakat nk bagi ceramah sampah ko tu boleh jalan dan berambus g la masuk ehwal islam ke @ g berceramah kat asto oasis..

  9. after done all the comment reading.i do found out there a bunch of neoliticly retarded and closed minded towards ladyboy community and this is y they are prejudice towards GLBt communities.SERIOUSLY!,everyone got their freedom 2 live as their own choosing.and who r u 2 judge them.THESE PAGENT DID NOTHING WRONG.NO HARM DONE.they are not even a terrorist! these girls just having fun and u all ppl ruin it.asshole

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: